Friday, July 9, 2010

Halaqah Sentuhan Qalbu: 6 Julai 10

Halaqah Sentuhan Qalbu: 6 Julai 10

kontrak hidup... we have to do justice to ourself... kita dilahirkan di dunia, di hidupkan oleh Allah SWT.. Kontraknya adalah untuk sujud dan taat pada Pencipta kita. Amalan kita adalah pakaian kita di hari Kiamat...

Hidup kita penuh dengan perjanjian @ kontrak yang penuh dengan syarat-syarat dan terma-terma.
Ada sebuah kontrak yang paling penting dalam hidup kita."Pegang dada kita dan rasakan degupan jantung kita... pejamkan mata.... ' kita pun ada dalam sebuah kontrak... perjanjian kita pada Allah.. kita adalah pihak kedua, kita adalah manusia...dan pihak pertama adalah yang membuat jantung kita berdegup... yang kita rasa... yang membuat darah mengalir saat ini, yg membuat kita hidup saat ini...yang membuat kita masih dapat bernafas... tarikan nafas dan hembusan nafas... Dialah Pencipta Alam ini dan Pencipta manusia iaitu Allah SWT. kita dah menjalani kontrak kita hingga sekarang...yg tk ditandatangani dlm kertas tapi tertulis di hati dan terukir dalam jiwa kita... Ya Allah , kami bersaksi Ya Allah bahawa Kaulah Tuhan kami! tiada alasan utk mengatakan yang aku lalai... aku lupa...."

register online and get to watch all episode we already missed! It's worth all your time in this world to watch it! Tahniah Tv9... Hopefully it will be continuously..be aired... something for someone like me ... untuk kesedaran dan keinsafan!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin